Sedm let po triumfu s Dvořákovými kvartety (SU 4038-2, op. 96 Americký a op. 106 – Gramophone Award „Nahrávka roku“) se Pavel Haas Quartet ke Dvořákovi vrací. Pro nahrávku kvintetů přizval dva hosty: pianistu Borise Giltburga (vítěz soutěže Královny Alžběty 2013) a zakládajícího člena PHQ Pavla Nikla. Druhý Dvořákův klavírní kvintet vznikl na skladatelově milovaném letním sídle Vysoká na sklonku léta 1887. Proslulý kritik Eduard Hanslick přijal vídeňské provedení díla s nadšením: „Patří k jeho nejkrásnějším pracím. Je to pravý Dvořák.“ Smyčcový kvintet op. 97, byť jen o 6 let mladší, představuje docela „jiného Dvořáka“. Po Novosvětské a Americkém kvartetu je skladatelovou třetí skladbou vzniklou na americkém kontinentu. Kromě inspirace hudbou indiánů kmene Irokézů, s níž se Dvořák setkal v létě 1893 ve Spillville, je např. 3. věta postavena na tématu, jež zvažoval jako možnou novou americkou hymnu. A Hanslickovo dobrozdání? „Je to snad nejjednodušší, nejpřirozenější a nejspokojenější hudba, jaká byla od Haydnových časů zkomponována. Bezstarostné ucho se z ní těší, aniž se náš duch jen jediný okamžik nudí.“ Pavel Haas Quartet je v Dvořákovi doma; slovy Sunday Times: „v tomto repertoáru dnes prostě nemají konkurenci“.