Jsem spokojen, šlo to rychle… poznamenal si Antonín Dvořák na konec skici ke smyčcovému kvartetu op. 96. Krátce po „Novosvětské“ symfonii tak v Americe vznikl jeden z vůbec nejkrásnějších kvartetních opusů. Chtěl jsem jednou napsat něco hodně melodiózního a jednoduchého a pořád jsem měl tatíčka Haydna před očima. Kritici nešetřili chválou: „Proč sem ten Dvořák nepřišel už dříve, když zde v Americe umí napsat takovou muziku.“ „Americký“ kvartet a snad ještě více Dvořákův následující, op. 106, který vznikl jako první dílo po skladatelově návratu z Ameriky,představují pro mladý Pavel Haas Quartet doslova srdeční záležitost. Po předchozích, mnoha cenami ověnčených nahrávkách kompletního kvartetního díla Janáčka, Haase a Prokofjeva (Classic FM Gramophone Award, BBC Music Magazine Award, MIDEM Cannes Classical Award ad.) se i ve vrcholném Dvořákovi zrcadlí výjimečné kvality ansámblu: rovnováha mezi precizností a živelností, obdivuhodná souhra i „sólovýuvo potenciál všech jednotlivých hráčů. Dvořák by si snad své Jsem spokojen poznamenal i pod tuto novou nahrávku – a posluchači se věru mají na co těšit.