Zdálo by se, že po prestižním ocenění Gramophone Award 2011 “Recording of the Year” za jejich Dvořáka už pro mladý Pavel Haas Quartet není vyšších met. Bohu díky, kvartetu záleží více na hudbě než na vavřínech. Dvě vrcholná Schubertova díla představují jejich srdcové eso; po právu je označují za dva z nejvzácnějších skvostů komorní hudby. Kvartet d moll má v sobě zakódovánu jakousi temnou šifru. Název “Smrt a dívka” reflektuje citaci stejnojmenné Schubertovy písně ve druhé větě. Téma smrti je podtrženo i dalšími citacemi a volbou samotné tóniny d moll, jež se podle dobové charakteristiky tónin vyznačuje “těžkomyslnou ženskostí, splínem a předtuchami”. Smyčcový kvintet C dur s neobvyklým zdvojením violoncella Schubert dokončil pouhé dva měsíce před svou smrtí. Jeho instrumentace vyvolává místy až orchestrální dojem a violoncello v ní má významnou roli nositele melodie. Soubor k nahrávání přizval přítele, výjimečného německo-japonského violoncellistu Danjula Ishizaku. Za všechny jeho vavříny hovoří slova Mstislava Rostropoviče na jeho adresu: “Phenomenal in his technical ability, perfect in his musical creative power”.